Home / אירועים / סוגים שונים של תפאורה להצגות

סוגים שונים של תפאורה להצגות

תפאורה להצגות היא אמצעי חשוב ומטרתה להמחיש לצופים של ההצגה תקופה, מצב או מקום מסויים. הצגה מתרחשת על במת התיאטרון שם אין טבע, ים, ארמונות, תחנות רכבת או כל מקום אחר בו מתרחשת העלילה. על מנת לדמות את הבית, טחנת הרוח או המקום המיוחד בו הבמאי החליט שיתרחש הסיפור, משתמשים בתפאורה בסגנונות מתאימים. כמו כן, גם התלבושות שלובשים השחקנים היא חלק מהתפאורה ובזכותה ניתן להבין את מעמדם, את תקופת הזמן של ההצגה, את הסגנון של השחקנים ועוד. לתפאורה איכותית ומתאימה, כזו שעוצבה תוך מחשבה ויצירתיות ותוך תיאום עם עלילת ההצגה, יש תפקיד חשוב בהצלחתה של ההצגה.

מעצבי תפאורה להצגות מספרים כי העבודה מרתקת ומאתגרת וכי הם צריכים לשבת עם הבמאי ולהבין היטב את הסיפור על מנת לדמות אותו כמו שצריך. כיום יש תחרויות שונות בתחום ותצוגות שונות. תחום של לימודי במה מציע אפשרות רבה ליצירתיות ואומנותיות.

תפאורה להצגות כוללת אביזרים רבים וכן אמצעים רבים אשר המוכרים היטב בעולם התיאטרון ביניהם למשל קוליסה. מדובר בלוח עץ שגם כולל לעיתים גלגלים ועליו בונים רקע או תפאורה מסויימת. את הקוליסה ניתן להזיז במהלך ההצגה ובין חלקי ההצגה השונים. על ידי כך ניתן למשל לעבור בין מקומות שונים בהצגה, למשל קטע שמתרחש בתוך בית ואחריו קטע המתרחש בחוץ. כמו כן, קיים מסך או גב במה אשר כוללים רקע מסוים העשוי תמונה.

תפאורה להצגות יכולה להיות קבועה או ניידת ולכל סוג כזה יש יתרונות או חסרונות. כאשר מדובר בתפאורה ניידת, ניתן להחליף אותה ולא להישאר לאורך כל ההצגה עם אותם אביזרים, חפצים ורקעים. על ידי כך, כל סצנה יכולה לכלול תפאורה מתאימה. עם זאת, תפאורה קבועה לרוב תהיה איכותית יותר.

חברות שונות מציעות כיום תפאורה להצגות ולעיתים גם תפאורה לאירועים. כיום ישנם אירועים רבים, ביניהם אירועים עסקיים או פרטיים אשר מציעים קונספט מסוים. כך למשל ניתן לראות כיום אירוע חברה בקונספט המערב הפרוע, אליס בארץ הפלאות או עולם האגדות. גם באירועים כאלו נדרשת תפאורה וחברות רבות מציעות מגוון של סטים של תפאורות מגוונות.

ניתן למצוא היום מידע רב אודות תפאורה להצגות וכן אודות מעצבי תפאורה ומעצבי במה באמצעות האינטרנט. כמו כן, ניתן להגיע לחברות המציעות תפאורות להצגות ולאירועים שונים ולהתרשם מהסגנונות השונים, מהאביזרים, מהמיצגים ומהתלבושות. מחיר של תפאורה להצגה או תפאורה לאירועים משתנה בהתאם לגורמים רבים כמו למשל איכות התפאורה, כמות, חומרי הגלם, המעצב שעיצב אותה ועוד. כאשר מדובר בתפאורה לאירועים, לרוב חברות שונות יחזיקו סטים של תפאורות מהן ניתן לבחור. במקרה של תפאורה להצגה לרוב הבמאי יעבוד עם מעצב תפאורה שיתאים את התפאורה הקיימת לכל הצגה או שיבנה את התפאורה מחדש.

About admin

Check Also

ביתנים לתערוכות

מאחר הביקוש ההולך וגודל, בישראל ישנו שוק הולך ומתפתח של עיצוב ואספקת ביתנים לתערוכות. ניתן היום למצוא ביתנים לתערוכות במגוון רחב של תקציבים שונים, גדלים שונים, צבעים ועיצובים, כאשר ניתן להתאים ביתן לכל צורך העולה אצל הלקוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *