Home / מיינדפולנס / מהי שיטת ההו אופונופונו ומה המקור שלה?

מהי שיטת ההו אופונופונו ומה המקור שלה?

שיטת ההו אופונופונו היא שיטת טיפול רגשי שמקורה בהוואי ומטרתה לנקות זכרונות קשים או זכרונות שחוזרים על עצמם ובכך למעשה היא משפרת תחומים שונים בחיים ועוזרת לריפוי רגשי. ישנם טיפולים ותרגילים שונים שמטרתם לעזור לנו להתמודד עם קשיים רגשיים שמפריעים לנו לפתח מערכות יחסים, להגיע לרוגע ושלווה ולהתרכז בהווה. 

שיטת ההו אופונופונו פותחה באיי הוואי ופירוש השם הוא השבת הסדר או החזרת הדבירם למצב טבעי.  בהוואי, מטפלים עתיקים היו מרפאים את החולים בעזרת ההנחה שמצבם הבריאותי מושפע ממצב הנפשי ולכן היו מטפלים בפן הרגשי על ידי השיטה. גם כיום ישנם מצבים רבים כמו למשל כאבים כרוניים, הפרעות בשינה ובעיות גופניות הנובעות מלחץ נפשי. אותם מטפלים עתיקים היו מלמדים את המטופלים כיצד לחזור על מטרות שנועדו לטהר את הנפש. 

כיום ניתן למצוא בארץ מטפלים המציעים טיפול או תרגול של שיטת ההו אופונופונו שבבסיסה עומדים ארבעה משפטים. אני אוהב אותך, אני מצטער, אנא סלח לי, תודה לך. חזרה על המשפטים האלו או על המנטרות הללו מביאה אותנו למצב בו אנחנו משחררים את זכרונות העבר או העתיד. התהליכים של סליחה, קבלה, השלמה ותודה הם חשובים על מנת לשנות ולערוך את הרובד העמוק שלנו. 

בעזרת שיטת ההו אופונופונו אפשר לשחרר חסומים ולהיפטר מדפוסי התנהגות והרגלים, לשפר מצבים מנטליים ופיזיים ולהגיע לשלווה ואושר. השיטה היא פשוטה וכדי להשתמש בה חוזרים על הביטויים השונים שלה ביחס למחשבות שונות, לרגשות ולתחושות.

המילה עצמה מורכבת משלוש הברות וחשוב להקפיד על היגוי נכון שלה. קיימים היום מטפלים ומדריכים שמלמדים את השיטה ומטפלים בעזרתה וכן יכולים להסביר אודותיה באופן נרחב.

כאשר אנחנו משתמשים בשיטה, במוח שלנו מתרחשת התמרה, שהיא שינוי בתדר. המטרה היא להגיד את המשפטים הללו כאשר יש אצלנו הרגשה או תחושה לא טובה, כמו כאב, לחץ, חרדה ועוד. אולם את המשפטים ניתן להגיד גם על אמונה, על תבנית חשיבה ועוד.

ניתן למצוא כיום מידע רב אודות שיטת ההו אופונופונו באמצעות האינטרנט, וכן למצוא מדריכים ומטפלים בשיטה. מדריכים או מטפלים לרוב יתחזקו אתר אינטרנט ובו ניתן לקרוא אודותיהם ואודות השיטות השונות לטיפולים רגשיים שהם מציעים. כמו כן ניתן גם לקרוא אודות שיטת ההו אופונופונו ולהבין כיצד היא עובדת, למה היא מועילה ומה היתרונות שלה. כיום ניתן למצוא מפגשים בנושא, הדרכות וטיפולים.

בשיטה זו, ניתן לבחור משפט אחד שמתאים למצב שלנו כרגע ולחזור עליו שוב ושוב. כמו כן את המשפטים ניתן להגיד לעצמנו בכל מקום ובכל זמן. מטרת השיטה היא לנקות זכרונות מתת המודע, לשחרר אמונות ודפוסים, לנקות את העבר ולסלוח. להתחבר לעצמנו להביא את עצמנו להגשמה. מדובר בשיטה פשוטה בעלת מטרות רבות.

About admin

Check Also

קלפים טיפוליים מסוגים שונים

טיפולים רגשיים הופכים יותר נפוצים בשנים האחרונות ומטרתם לטפל בבעיות שונות אצל בני האדם אשר נובעות מהרגש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *