Home / Uncategorized / מהו תיקון צנרת ומתי הוא נדרש?

מהו תיקון צנרת ומתי הוא נדרש?

תיקון צנרת הוא לרוב שירות הניתן על ידי אינסטלטור, איש מקצוע העוסק בתחום המים, הביוב והצנרות. מתחת לרצפה ובין הקירות עוברת מערכת צינורות שמספקת מים לברזים השונים בבית. לעיתים, יש צורך בתיקון הצנרת או החלפתה בגלל התיישנות, נזילה ועוד. תהליך של תיקון צנרות בעבר היה כרוך בשבירת רצפות וקירות, אך היום ניתן גם לתקן צנרות ללא הרס על ידי אמצעים מתאימים. ישנם מערכות של צינורות עירוניות וישנן מערכות של צינורות ביתיות ולרוב אנשי מקצוע שונים יציעו שירותים בתחומים אחרים.

גורמים שיכולים לגרום לבעיות בצנרת הם למשל שורשים. ישנם עצים שהשורשים שלהם נמשכים לביובים, ויוצרים סדקים וסתימות. לרוב כדי לטפל בבעיה זו נדרשת ביובית שתחתוך את השורשים. לעיתים אם השורשים גרמו לסדקים רציניים, נדרש להחליף את הצנרת. 

גורם נוסף הדורש תיקון צנרת הוא בלאי שנגרם בעקבות השנים. צנרות ממתכת תופסות חלודה ואבנית במהלך השנים, דבר שגורם לפיצוצים בצנרת ולנזילות. לעיתים ניתן לתקן את הצנרת במקרה הזה ולעיתים נדרשת ומומלצת החלפה של כל הצנרת לצנרת חדשה ואיכותית יותר. 

גם תזוזה של האדמה או התקנה לא איכותית של הצנרת יכולה לגרום לתקלות ודורשת תיקון צנרת בהתאם לבעיה.

לא כל צנרת יכולה לעבור תיקון ללא הרס על ידי אמצעים חדשניים וזה תלוי בסוג הצנרת, בניסיון של האינסטלטור ובגורמים נוספים. 

לרוב השלב הראשון בתהליך של תיקון צנרת יהיה איתור הבעיה על ידי איש מקצוע מומחה. כיום כדי לאתר את הבעיה מכניסים סיב אופטי שמצלם את הצנרת מבפנים. כמו כן, בעזרת רובוט ייחודי מבצעים ניקוי לצנרת ומכינים אותה לתיקון. את הצנרת יש לנקות משורשים, אבנים ועוד. 

שלב תיקון הצנרת ללא הרס כולל מספר אפשרויות ביניהן למשל שימוש בהטלאה. הטלאה הוא אמצעי לתיקון חורים בצנרת על ידי בלון ייחודי ומסביבו בד ספוג בחומר מתקשה. את הבלון מנפחים אל תוך המקום הבעייתי בצנרת והוא סותם את החור.

עוד אפשרות שמתאימה בעיקר למצב בו יש חורים רבים בצנרת הוא שירוול. כאן מדובר בשיטה דומה לבלון אך במקום בלון שסותם חור נקודתי מעבירים שרוול שנדבק לדפנות הצינור.

טווח המחירים של תיקון צנרת ללא הרס משתנה בהתאם לגורמים רבים ויכול להגיע לכמה אלפי שקלים בהתאם לבעיה. כמו כן ישנן שיטות נוספות לתיקון צנרות והן החלפה של צנרות ישנות בחדשות למשל.

כיום ניתן למצוא אינסטלטורים שמציעים שירותים בתחום של תיקון צנרת ברחבי הארץ, לקרוא אודותיהם באינטרנט ולהבין מה שיטות העבודה שלהם, מה המחירים שלהם וכמו כן לקרוא המלצות אודותיהם. חשוב לבחור אינסטלטור מקצועי ואמין, שיגבה מחירים הגיוניים ויבצע תיקון איכותי. ניתן לקבל הצעות מחיר ממספר אנשי מקצוע וכמו כן לקבל חוות דעת על העבודה הנדרשת בצנרת הבעייתית. 

About admin

Check Also

מהי עבודתו של טכנאי דוד שמש ?

דוד שמש הוא מוצר אשר משמעותו חשובה בכל בית. בעזרת הדוד אנחנו מחממים מים ולכן חשוב שהוא יהיה תקין, במיוחד בימי החורף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *