Home / מיינדפולנס / קלפים טיפוליים מסוגים שונים

קלפים טיפוליים מסוגים שונים

טיפולים רגשיים הופכים יותר נפוצים בשנים האחרונות ומטרתם לטפל בבעיות שונות אצל בני האדם אשר נובעות מהרגש. אנשים רבים סובלים מלחצים, חרדות, דיכאון ואפילו בעיות פיזיולוגיות אשר נובעים ממקור רגשי. כדי לטפל בבעיות שונות ואפילו כדי לשפר את איכות החיים, אנשים רבים בוחרים לפנות לטיפול רגשי. קיימים סוגים רבים של טיפולים רגשיים ביניהם למשל טיפולים במוזיקה, בשירה, באמנות ובתנועה, בעזרת בעלי חיים, טיפולים בשיחה וכמו כן טיפולים רוחניים ואנרגטיים. כל סוג של טיפול מתאים לאנשים אחרים וכולל יסודות שונים.

טיפולים רגשיים מסוגים שונים לרוב יתחילו באבחון והיכרות עם המטופל, היכרות עם הבעיה שהוא מציג והיכרות עם האופי שלו, הבנה כיצד ניתן לנהל תקשורת וכו׳. חלק מהמטפלים גם מוסיפים לטיפול שלהם קלפים טיפוליים אשר יכולים להנחות את השיח עם המטופל ולפתח אותן יותר. 

קלפים טיפוליים הם קלפים אשר כוללים תמונות, ציורים, שאלות ונושאים רגשיים שונים, ומטרתם היא ללוות את הטיפול, לעזור בלפתח שיחה בין המטופל למטפל, ליצור מעין דרך נוספת לתקשורת ועוד. 

קלפים טיפוליים יכולים להתאים לטיפולים רבים וכיום ניתן למצוא סוגים רבים ומגוונים שלהם המתאימים למגוון טיפולים. בעזרת קלפים אלו ניתן לעזור למטופל להביא את הרגשות שלו ולבטא את מה שמפריע לו יותר טוב לעיתים. 

פעמים רבות מטפל יכול להגיע למצב בו אין רצף בדיבור כיוון שהמטופל נעצר או נחסם מלדבר. בעזרת קלפים טיפוליים ניתן לעזור למטופל לדבר על הדברים בעזרת הציורים שלהם, בעזרת המציאות שהם מתארים ובעזרת הגיוון שלהם.

את סוג הקלפים או הערכה הטיפולית בוחרים על פי גורמים רבים כמו למשל סוג הטיפול, הבעיה שמציג המטופל, התקשורת ועוד. ישנם מטפלים המחזיקים מגוון רחב של קלפים טיפוליים ובוחרים על פי המטופל ועל פי אופי הטיפול את הקלפים המתאימים ביותר.

ניתן לראות שימוש בקלפים טיפוליים גם בסדנאות לקבוצות, הקשורות לתחום הרגשי כמו למשל סדנת מיינדפולנס או nlp. על ידי שימוש בקלפים ניתן לעזור לחברי הקבוצה להיפתח ולפתח נושאי שיחה. הקלפים למעשה יכולים לגבש, להוסיף עניין וליצור תחושה של פתיחות ושייכות. גם בטיפולים פרטניים קלפים יכולים להיות כלי עזר למטופל ולמטפל ולכן ניתן לראות שנעשה שימוש בהם בטיפולים רבים.

ניתן למצוא כיום באינטרנט, באתרים של חנויות או מטפלים סוגים רבים ומיוחדים של קלפים טיפוליים וכן לקרוא אודותיהם, להבין כיצד עובדים איתם, כמה קלפים יש בחפיסה ועוד. בחלק מהאתרים ניתן גם לראות מחירים. ניתן למצוא קלפים המתאימים לעבודה עם ילדים, נוער או מבוגרים וכמו כן קלפים המתאימים לסוגי טיפול שונים.


מחירים של קלפים טיפוליים משתנים בהתאם לסוג שלהם, לכמות הקלפים בחפיסה ובהתאם לגורמים רבים אחרים. המחיר יכול לעמוד על כמה עשרות שקלים או מאות שקלים לחבילה של קלפים

About admin

Check Also

מהו תקשור רוחני ?

מתקשר רוחני העוסק בתחום של תקשור רוחני יגיע למצב בו הוא יכול לתקשר על ידי מדיטציה, הרפיה ודמיון מודרך. טכניקה נוספת בה משתמש מתקשר היא החזקה של עט ונייר ומתן אפשרות לישות המתקשרת לכתוב על גבי נייר את מה שהיא רוצה למסור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *