Home / מיינדפולנס / מהי העצמה עצמית ולמה היא חשובה?

מהי העצמה עצמית ולמה היא חשובה?

בשנים האחרונות יש מודעות גדולה יותר לכל הקשור בטיפולים רגשיים, שיפור תחומי חיים שונים והעצמה אישית. רבים מאיתנו מתמודדים עם קשיים שונים בחיים, בעבודה, בזוגיות ובלימודים אשר מפריעים לנו להגשים את עצמנו. העצמה עצמית היא תחום שעוזר לנו לבטא את עצמנו ואת היכולות שלנו ולהגשים יעדים על ידי שיטות אימון ותרגילים שונים.

העצמה עצמית למעשה כוללת שיטות שונות של אימונים או הדרכות לצורך עבודה עם הפרט ומתן כלים להתמודדות עם מצבים שונים ביומיום. בבסיס התחום של העצמה, יש תפיסה כי דברים שונים בחיים יכולים לעכב אותנו מלהצליח ולממש את הפוטנציאל שלנו. בעזרת העצמה עצמית לומדים כיצד לבחור את הבחירות המתאימות ולהרגיש בטוחים יותר וכך גם לפתור בעיות שונות.

העצמה עצמית בהדרכה או באימונים שונים מתאימה לאנשים רבים ביניהם כאלו המעוניינים להשתפר בתחומי החיים השונים, להיות מצליחים בעסק, בזוגיות, להיות מאושרים ושמחים יותר. כמו כן, התחום מתאים גם לאנשים הסובלים מבעיות גופניות כמו מחלות או כאבים, וגם בעיות רגשיות כמו חוסר ביטחון, חרדות, כעסים וכו׳ שמונעות מהם להתקדם ולהצליח.

טיפול בהעצמה יכול להיות מועבר על ידי מטפלים שונים ביניהם למשל פסיכולוגים, יועצים, מאמנים אישיים ועוד.

כיום ניתן למצוא סדנאות שונות וקורסים שונים בתחום של העצמה עצמית כמו גם טיפולים נוספים ביניהם מיינדפולנס, טיפולים רוחניים, טיפולים רגשיים ועוד. 

שינוי דפוסים, דרכי חשיבה והתנהגות נפוץ בשנים האחרונות ובעזרתו ניתן לפתור בעיות רבות מהן סובל המטופל. העצמה עצמית כמו גם טיפולים נוספים, קורסים וסדנאות יכולה לעזור בהעלאת הביטחון העצמי, הגשמת יעדים והצלחות.

ניתן למצוא כיום מאמנים רבים לחיים אשר מציעים תוכנית של העצמה בקבוצות או ביחידים. מאמנים אישיים גם יציעו ייעוצים בתחומים נוספים מלבד העצמה ויוכלו לעזור למטופל לשפר תחומי חיים רבים. העצמה עצמית כוללת שיטות רבות ופעולות רבות אותן צריך לבצע ביומיום. כיום ניתן למצוא גם תוכן רב אודות התחום של העצמה ולמצוא טיפים שונים שיכולים לעזור לנו להעצים את עצמנו. 

מטפלים שונים ומדריכים שונים יעבדו באופן עצמאי או במכון טיפולים. אם מדובר במאמן עצמאי. הוא לרוב יפרסם את עצמו באינטרנט, יסביר אודות התחום של העצמה ותחומי טיפול נוספים שהוא מציע, יפרט אודות סדנאות וקורסים שהוא מעביר וכמו כן יוסיף המלצות של לקוחות אחרים. אם מדובר במכון טיפולים, לרוב ניתן למצוא אתר המפרט את מגוון הטיפולים במכון ומתאר את פעילות המכון ואת המחירים.

מחירים של סדנאות, טיפולים או הדרכות של העצמה משתנים בהתאם לגורמים רבים כמו למשל סוג הטיפול, משך הטיפול, המדריך או המטפל המעבירים אותו, מספר המפגשים ועוד. ניתן לערוך השוואה בין המחירים השונים המוצעים בשוק. טיפולים שונים מתאימים לאנשים שונים ומועברים על ידי מדריכים שונים ברחבי הארץ.

About admin

Check Also

מהו תקשור רוחני ?

מתקשר רוחני העוסק בתחום של תקשור רוחני יגיע למצב בו הוא יכול לתקשר על ידי מדיטציה, הרפיה ודמיון מודרך. טכניקה נוספת בה משתמש מתקשר היא החזקה של עט ונייר ומתן אפשרות לישות המתקשרת לכתוב על גבי נייר את מה שהיא רוצה למסור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *