Home / עיצוב פנים / גדר לגינה מסוגים שונים

גדר לגינה מסוגים שונים

גדר לגינה היא בעלת תפקיד משמעותי הכולל הגנה מפני פריצה לבית ומפני מסיגי גבול וכן מניעה של בעלי חיים או ילדים לצאת מחוץ לשטח הבית. כמו כן, גדר גם מוסיפה פן עיצובי לבית וכיום קיימות גדרות במגוון עיצובים המציעות מראה מרשים לגינה.

קיימים סוגים רבים של גדרות לגינה והם נבדלים זה מזה במטרה לשמה נועדה הגדר, בעיצוב, בגודל, בסוג חומרי הגלם מהם עשויה הגדר, במראה ובמחיר.

ניתן לבחור את סוגה של גדר לגינה בעזרת התייעצות עם אנשי מקצוע שונים וכן על פי היתרונות של כל סוג. אחד הסוגים של גדרות לגינה הוא למשל גדר מפלסטיק. גדר פלסטיק לרוב תהיה בעלת מחיר נמוך יחסית לשאר הגדרות בגלל שהפלסטיק עצמו הוא חומר גלם זול יותר וכמו כן, גדרות פלסטיק יכולות להיסדק בעקבות חשיפה לשמש. כלומר, גדר פלסטיק היא אמנם בעלת מחיר נמוך ובעלת עיצוב המשתלב היטב עם צבע הגינה, אך קיימות גדרות העשויות מחומרי גלם חזקים יותר.

גדר לגינה מסוג נוסף היא גדר זכוכית אשר מציעה מראה יוקרתי וקלאסי. מחיר של גדר כזו הוא גבוה והיא דורשת גם כן תחזוקה קבועה. כמו כן הגדר לא מציעה פרטיות כיוון שניתן לראות דרכה.

סוג נוסף של גדר לגינה הוא גדר מעץ. גדר כזו לרוב תדרוש תחזוקה מיוחדת בגלל הפגיעות של העץ מפני נזקים שונים. כמו כן, מחיר של גדר מעץ לרוב יהיה גבוה. המראה של גדר עץ מציע עיצוב אותנטי וכפרי בעיקר בזכות השילוב של העץ עם המראה הטבעי של הגינה. אולם, גדר מעץ אינה עמידה וחזקה כמו גדרות מתכת.

גדרות ממתכת נחשבות חזקות וביניהן ניתן למצוא גדר אלומיניום שמחירה נוח והיא מאפשרת עיצובים שונים ומגוונים. גדרות מתכת גם מונות את הגדרות העשויות ברזל אשר נחשבות לסוג חזק במיוחד. 

גדר לגינה העשויה ברזל היא נפוצה יחסית וכיום גם ניתן למצוא גדרות אלו בעיצובים מרשימים התורמים למראה הבית. גדר ברזל לרוב מיוצרת במסגריה, בית מלאכה בו עובד הנפח ושם מייצרים מוצרי מתכת שונים כמו סורגים, מעקות, שערים וגדרות. בעזרת חימום הברזל וכלים ייעודיים, יכול הנפח לעצב ולכופף אותו לצורות שונות. 

גדר מברזל יכולה לכלול מגוון עיצובים ביניהם למשל סורגים הנמתחים לאורך או לרוחב. בנוסף, ניתן לעצב את הגדר על ידי עיטורים ופירזולים לצורות כמו עלים, פרחים, ספירלות ועוד. 

גדר לגינה מברזל כמו גם מוצרי ברזל אחרים שעומדים במקומות חיצוניים לרוב יעברו תהליך של גילוון שמטרתו לשמור על המוצר מפני נזקי מזג האוויר השונים ולמנוע חלודה. תהליך של גילוון גם הוא מוסיף עלויות לגדר.
כמו כן, גדר לגינה מברזל ניתנת לצביעה במגוון צבעים וגם ניתנת לשילוב עם חומרי גלם נוספים.

About admin

Check Also

מדרגות ברזל ומדרגות מסוגים שונים

מדרגות ברזל לרוב מוכרות בעיקר כמדרגות חוץ, אך ניתן לראות לאחרונה שיותר מעצבי פנים משלבים מדרגות עשויות ברזל בבתים רבים על מנת להפוך את מראה הבית מודרני וחדשני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *