Home / עיצוב פנים / סוגים שונים של סורגים מברזל

סוגים שונים של סורגים מברזל

סורגים הם אמצעים המשמשים בפתחים כמו חלונות או בפתחים שבין הבית לגינה למשל ומטרתם להגן מפני נפילות של בני הבית וכן להגן על הבית מפני פורצים.

לסורגים יש תקנות בטיחות שונות וחשוב לוודא עם הספק שממנו רוכשים את הסורגים שאכן הם בעלי התקנים הנדרשים.

קיימים כיום סוגים רבים של סורגים כשהנפוצים ביותר הם סורגים מברזל וניתן למצוא סוגים רבים שלהם. כמו כן קיימים גם סורגים שקופים שהם יחסית חדשים בשוק והם עשויים חומר עמיד ושקוף כך שניתן לראות דרכם את הנוף. מחיר של סורגים אלו יהיה גבוה ביחס לסוגים אחרים.

סוג אחד של סורגים מברזל למשל הוא סורגים ישרים, אשר בנוים מפרופילים שצורתם ישרה. אלו הסורגים הבסיסיים ביותר ולכן גם המחיר שלהם יהיה זול ביחס לסוגים האחרים. סוג נוסף של סורגים הוא סורגי בטן אשר גם הם ישרים אך בחלקם התחתון כוללים מעין בטן שיוצאת כלפי חוץ. סורגים אלו יוצרים תחושה של מרחב אך נחשבים פחות בטיחותיים לילדים.

סוג נוסף של סורגים מברזל הוא סורגים נפתחים אשר מתאימים בעיקר לפתחים שבין הבית לגינה, לחלונות של ממ״ד וגם לחלונות בהם יש חבלי כביסה. את הסורגים הללו ניתן לפתוח ולסגור בהזזה. 

סורגים מברזל כמו מוצרי ברזל אחרים מיוצרים במסגריה, בית מלאכה בו מייצרים מעקות, מדרגות, שערים ופסלי נוי. על ידי כלים ייעודיים וחימום של המתכת, יכול בעל המקצוע לכף ולעצב את המוצר. כיום ניתן לראות שילוב של מוצרי ברזל בתחום של עיצוב פנים, בעיקר כי הברזל ניתן לעיצובים בסגנונות שונים ויכול לכלול עיטורים, פרזולים וצבעים מיוחדים.

כחלק מתהליך הייצור של סורגים מברזל קיים גם גילוון שהוא תהליך של ציפוי הברזל בחומרים מיוחדים על מנת לשמור עליו מפני חלודה ונזקי מזג האוויר. מוצרים שעומדים בחוץ וחשופים למזג האוויר כמו סורגים, שערים וגדרות לרוב יעברו תהליך של גילוון. ישנם שני סוגים של גילוון ביניהם חם וקר כאשר גילוון חם נחשב איכותי יותר וכך גם יקר יותר.

תהליך נוסף בייצור סורגים הוא צביעה שלהם. כיום ניתן לצבוע את הסורגים בצבעים שונים באמצעות צביעה בתנור או צביעה בהתזה. 

כמו כן, את הסורגים השונים ניתן לעצב בשלל סגנונות.קופיפים של סורגים למשל הם העמודים הבונים את הסורג והם יכולים להיות מרובעים או עגולים וכן חלולים או מלאים בחומר. ניתן להוסיף לסורגים פרזולים שונים כמו עלים, פרחים וספירלות על מנת להוסיף להם פן עיצובי.


מחיר של סורגים מברזל משתנה ותלוי במסגריה המספקת אותם, בעיצוב שלהם, בגודל שלהם, בכמות חומר הגלם ועוד. ניתן למצוא כיום מסגריות שונות באמצעות האינטרנט המציעות סורגים מסוגים שונים, להתרשם מתמונות של סורגים מעוצבים ולערוך השוואת מחירים בין הספקים השונים.

About admin

Check Also

חברות המציעות שיוף במה

במה היא אמצעי הגבהה אשר משמש באירועים ומופעים בהם יש קהל רב. מטרת הבמה היא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *