Home / מיינדפולנס / מהי סדנת מיינדפולנס ?

מהי סדנת מיינדפולנס ?

בשנים האחרונות, המודעות אל עולם הטיפול הרגשי הולכת וגוברת ויותר אנשים נחשפים לקורסים, סדנאות וטיפולים שונים הקשורים בחיבור אל הרגש, טיפול בבעיות שונות כמו לחצים, חרדות, דיכאון וכן הפרעות בשינה, הפרעות קשב וריכוז ועוד.

מיינדפולנס או בעברית מודעות קשובה הוא תהליך המתרחש במוח של הבאת הקשב אל ההווה, אל מה שקורה כאן ועכשיו סביבנו. כאשר מטפחים ומפתחים את השיטה הזו, ניתן להגיע לשלווה אישית, להכלה, שמחה ורוגע. כדי לפתח את המיומנות הזו צריך להכיר את התחום של מיינדפולנס ולתרגל אותו בעזרת טיפול מיינדפולנס, סדנת מיינדפולנס או קורס מיינדפולנס למשל.

סדנת מיינדפולנס בשונה מקורס תהיה לרוב מורכבת ממספר קטן יותר של מפגשים וכך גם המחיר יהיה נמוך יותר לרוב. הסדנה כוללת מספר מפגשים בהם לומדים אודות יסודות השיטה, מהי ואיך היא פותחה, על הקשר בין הבודהיזם לבין השילוב של השיטה בעולם המערבי, כיצד היא מועילה ועוד. בסדנאות וקורסים לרוב דנים בתהליכים המתרחשים במוח וכמו כן לומדים שיטות שונות של תרגולים כמו תרגילי נשימה ומדיטציות שונות, אותם ניתן ליישם בחיי היומיום.

בעזרת סדנת מיינדפולנס ניתן לשנות את הרגלי החשיבה ולהצליח להתרכז יותר במה שקורה כאן ועכשיו סביבנו. היום בעולם המודרני אנחנו לרוב עובדים בצורה אוטומטית, מבצעים את המשימות שלנו על אוטומט ולעיתים בלי להתרכז בהן. בעזרת מיינדפולנס לומדים כיצד להתמקד בהווה ולא בעבר או בעתיד וכך משחררים חרדות ולחצים. בנוסף, סדנאות וקורסים שונים יכולים ללמד אותנו כיצד להתמודד אחרת עם מצבים שונים בחיים.

כיום משלבים מיינדפולנס גם בעולם החינוך וגם בעולם הטיפולי וניתן למצוא מדריכים או מוסדות רבים ומגוונים המציעים קורסים וסדנאות. חלק מקופות החולים גם כן מציעות סדנאות של מיינדפולנס וכן במוסדות אקדמיים שונים ניתן ללמוד גם כן את הקורס.

ניתן למצוא סדנת מיינדפולנס באמצעות האינטרנט כיוון שמנחים ומוסדות שונים המציעים אותה לרוב יתחזקו אתר אינטרנט בו הם יפרסמו את הסדנאות הקרובות והקורסים הקרובים. באתר ניתן לקרוא אודות התחום עצמו, אודות היתרונות שלו ולמי מתאימה סדנה או למי מתאים קורס. בנוסף, ניתן לקרוא אודות הסדנאות עצמן, מה הן כוללות וכמה זמן כל מפגש נמשך. כמו כן, ניתן להתרשם מהמלצות וחוות דעת של משתתפים קודמים כדי להתרשם מהמדריך או מהמוסד הלימודי. מבחינת מחירים, מחיר של סדנת מיינדפולנס יכול להתשנות ולנוע בין כמה מאות שקלים או אלפי שקלים בהתאם לסוג הסדנה, המדריך, אורך הסדנה ועוד. חלק מהמדריכים והמנחים מפרסמים באתר האינטרנט שלהם גם מחיר לסדנאות וניתן לערוך השוואה מחירים בין הסדנאות השונות המוצעות בשוק. 
סדנת מיינדפולנס מטרתה לעזור למשתתפים ליישם כלים חדשים להתמודדות עם מצבי לחץ שונים, ללמד אותם כיצד להנות ממה שקורה כאן ועכשיו וכיצד להביא את הקשב אל הפעולה המתרחשת בזמן הווה.

About admin

Check Also

קלפים טיפוליים מסוגים שונים

טיפולים רגשיים הופכים יותר נפוצים בשנים האחרונות ומטרתם לטפל בבעיות שונות אצל בני האדם אשר נובעות מהרגש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *