Home / יזמות / מה הן סדנאות למנהלים ?

מה הן סדנאות למנהלים ?

מנהל הוא אדם אשר צריך לדעת להנהיג צוות, לגלות סבלנות, להראות ביטחון, לבנות אמון עם לקוחות וספקים, לתקשר עם קולגות לעבודה, לענות על דרישות המגיעות ממנהלים בכירים יותר ולהצליח לפתח את מעמדו בחברה. בין כל אלו, לרוב המנהל גם ינהל חיי משפחה אישיים ויתמודד עם בעיות אישיות. היום ארגונים גדולים מבינים שעל מנת לשמר את המנהלים שלהם ולפתח אותם, לא מספיק רק להעלות את שכרם ולתת להם הטבות. אפשר ואף רצוי להעניק להם גם סדנאות למנהלים. ייתכן כי סדנאות אלו יהיו הוצאה עבור הארגון אך בטווח הרחוק ובראייה כללית, הסדנאות הללו יהוו יתרון עצום עבור הארגון כולו. כפי שניתן להגביר מוטיבציה אצל עובדי הארגון ולפתח אותם, ישנן גם סדנאות מותאמות באופן ייחודי למנהלים. ניתן למצוא סדנאות למנהלים אצל חברות ייעוץ לארגונים או מאמנים אישיים אשר מתמחים בהעברת הרצאות בנושאים שונים בחיים או לחילופין מתמקדים רק במנהלים. הסדנאות עשירות בתוכן ומגוונות ולאחר שיחה עם המאמן או המרצה, ניתן יהיה להתאים את הסדנה הטובה ביותר. בשיחה ישתף בעל העסק או מנכ"ל הארגון את מנחה הסדנה בדברים שונים כגון: מהות החברה, אופי העובדים, רצונותיו וציפיותיו מהסדנה, דגשים לשיפור ועוד. מנחה הסדנה יחשב את הנתונים ויידע איזו סדנה או הרצאה הכי מתאימה למנהלים הללו. ניתן גם לחזור על סדנאות מספר פעמים ולראות את השיפור.

סדנאות למנהלים מאוד מתאימות לצורך שיפור יכולותיהם של מנהלים, אבל ניתן גם לתת למנהלים יום חוויתי או הרצאות מעניינות שאינם קשורים באופן ישיר אל פיתוח המנהלים, אבל כן משפיעים על עבודתם השותפת באופן כללי. יום גיבוש או יום כיף מיועדים להעלאת המוטיבציה של העובד או המנהל בחברה.

המטרות העיקריות של סדנאות למנהלים

קיימות מטרות רבות לקיום סדנאות למנהלים, אך הן תלויות בעיקר באופי הסדנה. אחת המטרות העיקרית של הסדנאות היא מתן כלים ניהוליים לשיפור האווירה בתוך הצוות. קיימות, לדוגמה, סדנאות בישול למנהלים שנותנות דגשים על עמידה בלוחות זמנים תחת לחץ, תחרותיות, גיבוש צוות, פיתוח מוטיבציה, ניהול תקציב ומשאבים ועוד. כלים נוספים שניתן לרכוש מסדנאות למנהלים הם בכל הקשור בפרזנטציות וחזותיות. מנהל צריך לדעת כיצד להציג מוצג או לעמוד בפני עובדי המחלקה שלו ולהציג בפניהם שיטות חדשות לעבודה. לא כולם יודעים כיצד להרצות או לעמוד בפני קהל וזהו כלי שיכול לעזור למנהלים. אין זמן מוגדר בדיוק לסדנאות כיוון שכל סדנה בנויה בצורה שונה ונמשכת למספר שעות שונה.

לסיכום, מתוך חוות דעת של מנהלים אשר השתתפו בסדנאות ניתן ללמוד כי הסדנה שינתה את אופי ההתנהלות שלהם בתוך החברה ויצרה כימיה טובה יותר בינם לבין העובדים תחתיהם. בנוסף העניקה הסדנה ביטחון גבוה יותר למנהלים בהתנהלותם בשטח. סדנאות למנהלים אכן תורמות לחברה.

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *