Home / תיירות / סיורי סליחות

סיורי סליחות

לפי המסורת היהודית, בחודש אלול מתקיימות תפילת סליחות בבתי כנסת וגם בכותל. תפילות אלו נועדו לבקשת מחילה וסליחה והן נערכות במשך כל החודש וגם בעשרת ימי תשובה שבין ראש השנה לבין יום הכיפורים. לאחרונה, החלו לבנות תוכניות הנוגעות סביב הנושא של סיורי סליחות וכיום הם מתקיימים אופנים שונים ומגוונים.

כשמדובר בסיורים בעלי חשיבות כמו סיורי סליחות בירושלים, מסלולי הסיור יהיו בין היתר: הרובע היהודי בעיר העתיקה, טחנת הרוח הישנה של משכנות שאננים, שכונת הבוכרים, גיא בן הינום ועוד. ישנם סיורים הכוללים בתוכם פעילות נוספת, לדוגמא מופע אור קולי במגדל דוד או ביקור תצפיות מרהיבות על חומות העיר. בנוסף, ניתן להתחיל את הסיור בארוחת ערב באחת המסעדות שנמצאות בסמוך לעיר העתיקה. אם מדובר בסיור לארגונים וועדי עובדים, ניתן גם להוסיף צלם מגנטים או ליווי נגנים ומספרי סיפורים ואף שחקנים. כל אלו הופכים את הסיפור למוחשי יותר בהתאם לתקופה שבה מסופר הסיפור. רוב הסיורים יסתיימו בכותל, שם מתחילות תפילות משותפות בסביבות חצות הליל.

התפילות כוללות מזמורים המוניים בהם משתתפים עשרות אלפי אנשים ברחבת הכותל. סיורי סליחות מתקיימים בשעות מאוחרות אך ההגעה אל הכניסה לעיר יחסית מוקדמת עקב הפקקים שיש בכניסה לעיר שמתחילים בשעות הערב המאוחרות.

אנשים רבים מגיעים מכל קצוות הארץ אל סיורי סליחות בירושלים כדי לחוות את החוויה הדתית והמסורתית ולבקש מחילה וכפרה לקראת יום הכיפורים בתקופה הנקראת עשרת ימי תשובה.

דוגמאות ומסלולים של סיורים

הדוגמה הראשונה והמרכזית היא סיור קלאסי בירושלים בו המדריך יפגוש את הקבוצה בטחנת הרוח של משכנות שאננים. הסיור יתחיל במשכנות שאננים תוך כדי צעידה אל כיוון הכותל, במהלך הסיור יספר ויסביר המדריך על רוח התקופה, על מקורן של סליחות, על ירושלים העתיקה וכו'. משם, דרך גיא בן הינום, יגיע המדריך עם הקבוצה אל הרובע היהודי, שם יעברו דרך בתי כנסת עתיקים והמדריך יספר על שעריה של העיר העתיקה ועל חומות העיר. במהלך המסלול ניתן יהיה לקבל מעט זמן חופשי לצורך קניות בשדרות ממילא הקרובים לאזור ולהנות מחנויות העיר פתוחות עד השעות המאוחרות עקב סיורי סליחות מרובים המתקיימים במקום. לאחר מכן הסיור מסתכם ברחבת הכותל.

דוגמה נוספת לסיור קצת פחות מוכר הוא סיורי סליחות בשכונות העתיקות והחרדיות של ירושלים. סיור זה אינו מסתיים לרוב בכותל אלא בבית כנסת חסידי שכונתי בעל חוויה אותנטית ושונה מהחוויה הקלאסית בכותל. במהלך הסיור ניתן יהיה לטעום מטעמים במאפיות המקומיות ולהיחשף לתרבות שלא הרבה נחשפים אליה ביום- יום.

לסיכום, לכל סיור סליחות יש את הייחודיות שלו ומומלץ בכל שנה לבחור בסיור אחר כדי לחוות חוויות שונות ומגוונות על מנת להנות מכל ההיצע הקיים בסיורים כמו סיורי סליחות. הסיור מומלץ גם לאנשים שאינם מחוברים בהכרח למסורת בגלל השוני והייחודיות של הסיור.

About admin

Check Also

סוגים שונים של ויזה לצרפת לישראלים

ויזה לצרפת לישראלים היא אשרת שהייה זמנית שמאפשרת ללמוד, לעבוד או לטייל בצרפת לתקופה מוגבלת בהתאם לסוגה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *