Home / בנייה בעץ / מהי עלות פתיחת עליית גג יחד עם שיפוץ עליית גג?

מהי עלות פתיחת עליית גג יחד עם שיפוץ עליית גג?

כיום, מספר רב יותר של בעלי נכסים מבינים כי יש להם שטח לא מנוצל בבית שדורש התייחסות: עליית הגג. אך מהי עלות פתיחת עליית גג ? האם היא משתלמת עבור בעל הנכס? ובכן, התשובה היא לא חד משמעית אך בהחלט ניתן לאמוד את הכדאיות בעזרת מספר גורמים.

עלות פתיחת עליית גג ושיפוץ הגג לרוב מגיעים במחיר משותף שמציע קבלן השיפוצים. מחיר פתיחת גג בלבד ינוע בין 2,500 ש"ח ל-4,000 ש"ח לא כולל עבודות נוספות. פתיחת הגג הכוללת יצירת הכנה לדלת ומדרגות תעלה יותר מכך.

הבעיה המרכזית שקיימת בעליית גג היא הנגישות ולכן כאשר מחשבים את עלות פתיחת עליית גג אך לא מחשבים את שיפוץ המדרגות או יצירת הדלת, העלויות עלולות להיות חריגות יותר מהתקציב המתוכנן. לכן, כאשר מתחילים בשיפוץ, חשוב להיעזר במהנדס בניין מקצועי אשר מומחה בתחום של עליות גג כדי לתת הערכה האם השיפוץ כדאי.

השיפוץ עצמו

רוב השיפוצים הקיימים בעליית הגג הם לצורך הרחבה של הנכס ויצירה של יחידת דיור נוספת. עלות פתיחת עליית גג עבור יחידת דיור יקרה יותר משום שהיא כוללת שיפוץ נרחב יותר, כגון שימוש מחודש בתשתיות, הרכבת שירותים, מיטה, יצירת חלונות, ריצוף מתאים, מדרגות חיצוניות או מדרגות מתקפלות וכו'.

אופי השיפוץ קשור לסוג החדר שיהיה בעליית הגג. עליית הגג משמשת לרוב לאחסון חפצים שאינם בשימוש תדיר או שאין להם מקום בדירה. לכן, כאשר משפצים עליית גג וחושבים על לשנות את סוג החדר מחדר אחסון לחדר מגורים או חדר משחקים, צריך לשקול היכן כל שאר החפצים יאוחסנו, או שמא לא יהיה בהם שימוש והם ייזרקו.  קיימים היום מספר פתרונות אחסון שאינם חייבים להיות בעליית הגג כמו מחסן ייעודי בחצר. בנוסף ניתן ליצור ארונות מסתור עבור החפצים הללו כדי לנסות לנצל כמה שיותר מקום בתוך עליית הגג מבלי לוותר עליהם.

לאחר הבירור עם המהנדס על עלות פתיחת עליית גג ושיפוץ הגג, כדאי לברר עם המהנדס האם השיפוץ עומד בתקנים המחמירים לבטיחות או האם החדר ראוי למגורים לאחר השיפוץ.

איך מתחילים להרוויח לאחר השיפוץ בעליית הגג

כאשר השיפוץ הסתיים ולאחר שחושבו כל העלויות כדוגמת עלות פתיחת עליית גג , עלות המדרגות, הריהוט, השירותים, הריצוף וכו' ניתן לעבור לשלב שבו מניבים את הרווח מהנכס, וכדי לעשות זאת יש מספר אתרים שמציעים השכרת עליות גג ויחידות דיור. כדאי לבחור צלם מתאים שיודע למצוא את הזוויות הנכונות עבור עליית הגג כדי למשוך את תשומת הלב של המשתמשים. כדאי לצלם את הדירה כאשר היא מאובזרת לחלוטין ונקיה מחפצים אישיים.

About admin

Check Also

השכרת פיגומים מסוגים שונים

פיגומים הם אמצעי בנייה שנמצאים כמעט בכל עבודה של שיפוץ או בנייה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *