Home / בנייה בעץ / מקור המונח בתי עץ סקנדינבים

מקור המונח בתי עץ סקנדינבים

בית הוא המקום בו מתגוררים, אוכלים ומרגישים בטוחים. הבית נבנה על פי התנאים באזור בו הוא נמצא. בתים באזורים חמים שונים מבתים באנטרקטיקה ובתים במדינות בהן יש אסונות טבע רבים ייבנו באופן שונה ממדינות יציבות יותר. ישנם סוגים רבים של בתים, אוהלים, בתי אבן, איגלו, בתי עץ ועוד, סוגי הבתים נקבעים גם על פי התרבות ולא רק על פי האקלים באזור. בסקנדינביה, בשל התנאים השונים, נוטים לבנות בתים מעץ מסיבי, בנוסף העיצוב הסקנדינבי מכיל בתוכו קווי עיצוב נקיים, מרגיעים ומאוד נוחים. בישראל ניתן לשמוע המון את המונח בתי עץ סקנדינבים או עיצוב סקנדינבי כיוון שלקחנו את סוג העיצוב שנבע מצרכים ותנאים מסוימים והפכנו אותו לסגנון עיצוב מיוחד ויפיפיה.

סקנדינביה היא אזור שנמצא באירופה וכולל את נורווגיה, שוודיה ודנמרק. מדובר באזורים בעלי גיאוגרפיה מיוחדת ואקלים משונה. בסקנדינביה בחודשי הקיץ יש שעות אור רבות מאוד ובחודשי החורף שעות אור מעטות מאוד, (באזורים מסוימים השמש אינה זורחת כלל). הדבר אומר שכמעט חצי שנה חיים באור, וחצי שנה חיים בחושך. מלבד החושך, מדובר בחורף קר וקשה ביותר, דבר שמשפיע מאוד על אורח החיים של הסקנדינבים.

בגלל תנאים אלו, בסקנדינביה העמידו את הצרכים לפני היופי בבית, ובעת העיצוב שמו דגש על נוחיות, חמימות ומינימליסטיות. בנוסף בגלל האזור הגיאוגרפי המבודד, העדיפו להשתמש בחומר גלם נפוץ שקל להשיג- עץ. כך בעצם בית סקנדינבי בארץ לרוב יהיה בנוי מעץ, והעיצוב שלו יזכיר מאוד את התנאים לפיהם עוצב בית בסקנדינביה. מכאן נובע הביטוי בתי עץ סקנדינבים .

מה כולל העיצוב של בתי עץ סקנדינבים ?

קו ראשון בעיצוב בתי עץ סקנדינבים הוא הצבעים הבהירים. לרוב החדרים הסקנדינבים יהיו בעלי קירות ורהיטים לבנים או בהירים על מנת למשוך אור מבחוץ, זאת כיוון שמדובר באזור מוחשך למשך חצי שנה.

קו שני הוא דגש על חומרים טבעיים ביניהם עץ- בסקנדינביה משתמשים בעץ לבניית הבית כיוון שזהו חומר גלם שניתן להשיגו בקלות ואינו יקר. בעץ משתמשים לבניית הבית עצמו וגם לבניית ריהוט, שולחנות, כסאות ועוד. בגלל העבודה עם העץ, הרהיטים לרוב לא יהיו צבעוניים או מעוטרים אלא כמה שיותר חלקים ופשוטים. כשמעצבים בתי עץ סקנדינבים , נרצה לתת דגש לתוצאה כפרית וטבעית. 

קו שלישי הוא הנוחיות- כאשר מתכננים בית בסקנדינביה לא נותנים דגש ליוקרתיות ויופי אלא יותר לריהוט שיהיה נגיש, שימושי ונוח עד כמה שניתן. הכוונה היא לשים בבית רק חפצים ורהיטים שאכן יש בהם שימוש ולא להעמיס על עיצוב הבית ברהיטים וחפצים שאין בהם צורך. מדובר בעיצוב נקי ומינימליסטי.

דגש נוסף לגבי האור כשמדובר בעיצוב בתי עץ סקנדינבים הוא שימוש בחלונות גדולים, תאורות רבות חזקות וחלשות ונרות מפוזרים בבית.

לסיכום, קווים רבים ומיוחדים לעיצוב בסגנון סקנדינבי, ומעניין להכירם.

About admin

Check Also

השכרת פיגומים מסוגים שונים

פיגומים הם אמצעי בנייה שנמצאים כמעט בכל עבודה של שיפוץ או בנייה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *