Home / בניית וקידום אתרים / ההבדלים בין קידום אורגני לבין קידום ממומן

ההבדלים בין קידום אורגני לבין קידום ממומן

גוגל היא מנוע החיפוש הגדול בעולם. 80% מהתנועה של מנועי החיפוש בעולם מתבצעת בגוגל. מדובר בחברה שמתפרשת בכל רחבי העולם ומונה מספר גדול של עובדים. כאשר אנו רוצים למצוא נותני שירות מסויים, לרוב נפתח דפדפן של גוגל ונקליד מילות חיפוש רלוונטיות עבורנו. התוצאות שיפתחו בפנינו הן מודעות ממומנות של גוגל ואתרים הרלוונטיים למילות החיפוש שלנו. גוגל נותנת אפשרויות קידום שונות לעסקים. שתי הדרכים העיקריות לבצע פרסום בגוגל הן קידום ממומן וקידום אורגני. על ידי שתי השיטות האלו אפשר לקדם את העסק ולהעלות את אתרו למקום גבוה בעמוד התוצאות של גוגל.

קידום אורגני הוא קידום העסק בצורה חינמית אך דורש יותר שעות של השקעה. לעומת זאת קידום ממומן תלוי בתקציב שהושקע לצורך הקמפיין, והוא מופיע באופן מיידי בגוגל באופן זמני.

ההבדל הראשון הוא הזמן שלוקח לתוצאות להיראות בשטח- כשמדובר בקמפיין ממומן, התוצאות הן מיידיות אם הקמפיין נבנה ותוכנן בצורה נכונה. הופעת המודעה בעמוד הראשון של גוגל תלויה במספר פרמטרים וביניהם התקציב שהוקדש למודעה וקהל היעד שהגדרנו. לעומת קידום אתרים ממומן , קידום אורגני נמשך זמן רב יותר עד שרואים תוצאות בשטח. קידום אורגני נעשה על ידי כתיבת תוכן רלוונטי, הוספת סרטוני הדגמה והסבר. הקידום האורגני לא נעשה באופן מיידי אבל למרות זאת הוא קידום מומלץ.

ההבדל השני הוא התקציב- קידום ממומן מצריך תשלום עבור הקמפיין ואילו קידום אורגני לא נעשה באמצעות כסף אלא באמצעות עבודה לאורך זמן. התקציב משתנה בהתאם לרלוונטיות מילות המפתח של המודעה, ככל שמדובר במילות מפתח מוכרות ורלוונטיות יותר, כך המחיר עבור קליק יהיה גבוה יותר.

ההבדל השלישי בין קידום אתרים ממומן לבין קידום אורגני הוא האפקט שהם משאירים. קידום אורגני הוא השקעה שבסופו של דבר משתלמת לטווח ארוך. כלומר עבודה על תוכן רלוונטי ומעודכן מדי פעם מקדמת את האתר שלנו מבחינת גוגל, והופכת להיות רלוונטית יותר מבחינתה. לכן, הקידום האורגני שלנו משתלם כי אנחנו הופכים להיות יותר רלוונטיים. ככל שנמשיך לבצע קידום אורגני ראוי נמשיך להיות רלוונטיים מבחינת גוגל וכך להתקדם למקומות הגבוהים של תוצאות החיפוש ונגיע ליותר קהל יעד.

קידום ממומן מצד שני, הוא קמפיין מצויין שיכול לחשוף את האתר שלנו בפני כמות גדולה של משתמשים במעט זמן, אך ברגע שנפסיק לשלם על הקמפיין, לא נופיע יותר בראש העמוד של גוגל.

חשוב לזכור שיש משתמשים שכבר מכירים את ההבדל בין קידום אתרים ממומן לבין קידום אורגני, יודעים לזהות את המודעות המופיעות בשורות הראשונות של תוצאות החיפוש ובוחרים לא להיכנס אליהן. הדרך הכי נכונה לקדם את העסק היא לשלב בין השניים. קידום אתרים ממומן יכול לעזור בהקפצת מוצר מסויים או מבצע מיוחד לקראת החגים, אך חשוב לשלב בין השניים.

About admin

Check Also

בניית אתרים לעסקים ככלי בעל משמעות רבה

בשנים האחרונות, ניתן לגלוש באינטרנט על מנת לחפש בתי עסק שונים כמעט מכל מקום ובכל זמן בעקבות הטכנולוגיה המתקדמת. בעבר ניתן היה לגלוש באינטרנט רק דרך המחשב, אך היום ניתן לעשות זאת גם מהסמארטפונים, דבר ההופך את השימוש ברשת האינטרנט למשמעותי הרבה יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *