Home / בניית וקידום אתרים / קידום ממומן בגוגל לעומת קידום אורגני

קידום ממומן בגוגל לעומת קידום אורגני

קידום ממומן או PPC הוא סוג של קידום מכירות דרך מנוע החיפוש של גוגל. גוגל הצליחה להיכנס מהדלת המרכזית בשוק הפרסום באינטרנט ועשתה זאת בדרך מקורית ביותר: היא יצרה שיטה ייחודית המתוארת בצורה של נוסחה המשלבת בין ציון איכות למחיר המודעה וזהו ציון מודעה. ציון המודעה הוא ציון איכות כפול מחיר. ציון איכות נקבע על ידי שלושה פרמטרים:

מדד שיעור הקלקה ביחס להמרה (CTRׁׁׂ)- זהו מדד שמטרתו להראות את כמות הכניסות לאתר ביחס לכמות האנשים שצפו בו. החישוב הוא כמות צפיות במודעה לחלק למספר הקלקות. התוצאה מחושבת באחוזים.

רלוונטיות המודעה- האם המודעה רלוונטית לחיפוש הרצוי.

דף הנחיתה- זהו הדף הראשון שהמשתמש רואה מהרגע הקליק על המודעה. יש מספר גורמים המשפיעים על רלוונטיות דף הנחיתה לשאילתת החיפוש וכאן חשוב לוודא שיש קורלציה בין השניים.

יתרונות וחסרונות של קידום ממומן ביחס לקידום אורגני

קידום אתרים ממומן, לעומת קידום אתרים אורגני, עובד בשיטה שונה ומניב תוצאות מהירות יותר עבור בית העסק בגלל הקפצת המודעה בראש תוצאות החיפוש. פרסום המודעה נעשה בצורה כזאת שיבטיח איכות מודעה גבוהה יחד עם תשלום עליה. גוגל מציעה מילות מפתח למפרסמים במכרז, כלומר ההצעה הגבוהה ביותר- היא זאת שתופיע בראש התוצאות לפרק זמן מסוים. לאחר ביצוע התשלום, גוגל תדרוש שתוצאות מילות המפתח יובילו לאתר בעל ציון מודעה גבוה.

ההבדל המרכזי הנראה לעיני המשתמש הוא התוצאה בראש החיפוש. בנוסף לכך, בגלל שקיימת תחרות שיווקית בין בתי העסק, חלק מהמפרסמים לא יגיעו לעמוד הראשון גם אם שילמו עבור קידום ממומן בגוגל עבור מילות החיפוש. זה קורה בעיקר בגלל שהרבה חברות מפרסמות את אותו תוכן ולעיתים תוכן אחד רלוונטי יותר מהאחר או שציון המודעה המשוקלל גבוה יותר.

לעיתים נשאלת השאלה האם יש עדיפות לקידום אורגני על פני קידום אתרים ממומן ולהפך, אך אין תשובה חד משמעית ורוב חברות הפרסום יעידו ששניהם כלים חשובים ובשניהם חשוב להתמקד בצורה גבוהה. קידום אתרים אורגני מצליח להתברג גבוה בתוצאות החיפוש גם בראש הדף ואף לפני מפרסמים ששילמו כסף לגוגל כדי שיקפיצו את המודעה אל ראש העמוד. גוגל מנסה לשמור על תוכן איכותי יחד עם ההכנסה הכספית כדי שמשתמשים באתר החיפוש ימשיכו לחפש גם בפעם הבאה תוצאות חיפוש שונות. כך עובד מערך שימור הלקוחות של גוגל.

האם יש חברות העוסקות בפרסום בעזרת קידום ממומן ?

קיימות חברות פרסום רבות שמבצעות קידום אתרים ממומן לבתי עסק. חברות אלו גם מבצעות פעולות נוספות לקידום העסק כמו פיתוח אפליקציות, בניית אתרים רספונסיביים, שיווק ברשתות חברתיות נוספות ועוד. חברות הפרסום מודעות להצפה של כמות האנשים שרוצים לפרסם את העסק שלהם ולכן ידרשו עמלות גבוהות יותר בקמפיין כמו קידום אתרים ממומן.

About admin

Check Also

בניית אתרים לעסקים ככלי בעל משמעות רבה

בשנים האחרונות, ניתן לגלוש באינטרנט על מנת לחפש בתי עסק שונים כמעט מכל מקום ובכל זמן בעקבות הטכנולוגיה המתקדמת. בעבר ניתן היה לגלוש באינטרנט רק דרך המחשב, אך היום ניתן לעשות זאת גם מהסמארטפונים, דבר ההופך את השימוש ברשת האינטרנט למשמעותי הרבה יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *