Home / מעקה / האם מעקות ברזל עדיפות על מעקות מעץ ומה ההבדל במחירים ביניהם?

האם מעקות ברזל עדיפות על מעקות מעץ ומה ההבדל במחירים ביניהם?

מעקות ברזל ומעקות עץ הם סוגי המעקות הפופולריים ביותר שיש כיום. יש מגוון רחב של סוגי מעקות וכל אחד ייחודי ובכל סגנון שונה המתאים לגרם מדרגות כזה או אחר. כתוצאה מכך, יש התלבטות לגבי רכישה של מעקות ברזל או מעקות עץ ולכל אחד מן המעקות יש יתרונות וחסרונות שונים. 

היתרון המרכזי של מעקות מעץ על מעקות ברזל הם מעקות מעץ פחות מחליקים על היד ממעקות ברזל. 

מעקה ברזל הוא בעל מרקם חלק יותר על היד ולבסוף הדבר החשוב ביותר במעקה הוא שהמעקה יהיה נוח לאחיזה ובעל יציבות כדי לרדת ולעלות בבטיחות את המדרגות.

אך כיום, הפן הבטיחותי הוא חשוב אך גם הפן העיצובי הוא גורם מרכזי בבחירת מעקות. מעקות ברזל חזרו לאופנה מהדלת המרכזית בגרמי מדרגות בחללי עבודה פתוחה, אולמות אירועים, מסעדות ובתים. השילוב של ברזל בתוך הבית נותן מראה אורבני חדשני ומקורי וניתן לראות היום כמעט בכל מגזין עיצוב בית מעקות ברזל כחלק מהעיצוב הכולל של הבית.

מעקות אשר עשויות ברזל יצוק ופלדה נוטות להישמר לאורך זמן יותר ארוך אך הן יקרות יותר, ההבדל בין מחיר של מעקה ברזל ופלדה יכול להגיע עד כמה מאות שקלים למטר יותר מאשר מעקה מעץ. הסיבה לכך היא שברזל הוא חומר יותר יקר מעץ לרוב ולכן גם העלות הכוללת של ההכנה יקרה יותר שכן העבודה על ברזל מעט מורכבת יותר מאשר עבודה על עץ במסגריה.

בנוסף, ניתן כיום לשלב בין מדרגות ברזל למעקה מעץ וההפך כדי לתת מראה חדשני ונועז יותר. ניתן אף להוסיף גם חיפויי אבן שפה על יד המדרגות וליצור מעקה עם רשת ברזל למראה אורבני. המדרגות הללו נחשבות ליקרות במיוחד שכן השילוב של כמה חומרים דורש הזמנה ייחודית ובלעדית מהמסגר או מנגר.

ניתן גם לרכוש מדרגות עשויות רק מחומר אחד יחד עם מעקה ברזל או פלדה ואז ניתן לחפות את המדרגות בעץ. אפשר גם לעשות את הפעולה ההפוכה ולרכוש מדרגות מעץ בלבד ולאחר מכן לחפות את הגרם בפלדה, כל זה תלוי טעם ועיצוב.

חשוב להתאים גם את סוג המדרגות לאנשים הגרים בתוך הבית, אם אנשים מבוגרים גרים בבית, כדאי ליצור מדרגות שטוחות ורחבות יותר עם מעקה רחב יותר ונוח לאחיזה כדי שיהיה נוח יותר לעלות ולרדת במדרגות.

לסיכום, מעקות ברזל ועץ יכולים לשמש למגוון רחב של גרמי מדרגות ולרוב הם הפופולריים ביותר בעת שימוש בתוך גרמי מדרגות פנים וחוץ אך ניתן גם היום לשלב בין השניים ולמצוא גרמי מדרגות עשויים עץ בעלי חיפוי פלדה וההפך. כדאי כמובן להשוות את המחירים של מעקות ברזל ולראות שאכן המחירים מותאמים למקובל בשוק. 

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *